МАТЕМАТИКА ЗА ВСИЧКИ
Какво целим с този курс ?
Курса “МАТЕМАТИКА ЗА ВСИЧКИ” има за цел да подготви учениците за явяване на изпита за НВО след 4-ти, и след 7-ми клас, както и подготовка за кандидатстване в математически гимназии и паралелки. Важно е, обобщавайки наученото към момента, да се изяснят пропуските, ако има такива, но още по-важно е, да се надгради училищния материал с допълнителни техники и прийоми, които да направят решаването на задачите по ефективно, и да увеличи шанса за по добро представяне . Курса залага изключително много на натрупването на опит за решаване на задачи в обстановка на крайна мобилизация, и психическо натоварване, за което в края на всеки модул е предвидено тестово явяване на примерен изпит по изискванията за НВО (7 пробни изпита). Резултатите от тези изпити ще бъдат анализирани и всеки ученик ще получава препоръки за корекция на работата си. Не само относно техниката на решаване на задачите, а и за психическата устойчивост и стабилност по време на изпита.
Ще изучаваме и специални техники за концентрация на вниманието преди началото на изпита, както и техники за междинно изчистване на напрежението по време на провеждане на самия изпит.
Въпреки че, изпита за НВО се провежда след 4 и след7 клас, ние сме на мнение, че постигането на добри резултати, трябва да се подготвя през всичките години на основния курс на обучение в училище. Методично и с постоянство да се надграждат знания, за да може материала да бъде усвоен стабилно, което да даде увереност в собствените знания, стабилна психика и спокойствие. Затова курса е заложен през всичките години започвайки от 3-ти клас, с фиксиране върху резултата след 4-ти клас и постигане на максимум след 7-ми клас.
Как ще го постигнем ?
По време на курса ще се стараем по възможност, да следваме темпото на преподаване в училище. Но, за нас по-важно е до минимум ще повтаряме наученото в училище. да разясняваме и ДА НАДГРАЖДАМЕ училищния материал, да анализираме решенията на задачите, и да предоставяме допълнителни техники за повишаване на ефективността на решаването.
Трикрако не куца (стара мъдрост)
В нашите курсове залагаме на 3 здрави стълба за да постигнем целта, която сме поставили:
* Ефективност и устойчивост на наученото
* Количество на самостоятелната работа
* Контрол на изпълнението
С изграждането на ПЪРВИЯ СТЪЛБ ще се заемем ние. Ефективността на решаване зависи изцяло от техниките, които ученика ще получи то нас, и от начина по който, тези технико ще им бъдат представени. Устойчивостта на резултатите зависи от търпеливото и методично представяне на тези техники, докато се убедим, че полученото знание е трайно.
Може и да е старомодно, но ние вярваме, че количеството решени задачи, е най-важното нещо, което ученика може да направи, за да повиши качеството на представянето си. Затова основната работа по изграждането на ВТОРИЯ СТЪЛБ е в ръцете(главите) на учениците. След всяка тема учениците ще получават достъп до задачи за самостоятелна работа, и от тях ще се изисква определен минимум от решени задачи, които да предават на два пъти, между две теми.
Отговорността за ТРЕТИЯ СТЪЛБ, смятам да си поделим с родителите. Ние ще имаме грижата да контролираме строежа на Втория стълб, и да помагаме ако има нужда. Няма да допуснем да има поставена задача, без да има контрол на изпълнението, което според нашите разбирания е основополагащо за формирането на разбиране за отговорност у ученика. Устойчивостта на получените знания, ще зависи от работата на ученика извън центъра. А това, особено за по-малките, до голяма степен е функция на родителския контрол.След всеки пробен изпит, родителите ще получават от нас обратна връзка за напредъка на съответния ученик, и за препоръките, които е получил. А ние, разбира се ще очакваме обратна връзка от родителите
Как е рзпределен курса, и кога се провеждат занятията ?
За всяка учебна година ,курса е разпределен в 2 нива / 7 модула / 28 теми(седмици)/ 56 часа. Всяко ниво приблизително следва периодите на двата учебни срока в училище. Занятията се провеждат присъствено, веднъж седмично, за два учебничаса.
Разгледайте ГРАФИКА и изберете най-удобния за вас ден и час.
Специално за тези, които искат се подготвят за кандидатстване в математически гимназии и паралелки, са предвидени 4 допълнителни работилници за работа върху задачи с по-висока степен на сложност, по-нестандартни решения, необходими за съответните училища.